A második világháború fegyvergyárai ritka fényképeken.
2019. április 07. írta: captain schuro

A második világháború fegyvergyárai ritka fényképeken.

M-3 harckocsi összeszerelő üzem egy amerikai gyárban, 1942.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
Az M3 egy második világháborús amerikai tervezésű harckocsi, amit az M2 közepes harckocsival szerzett tapasztalatok alapján fejlesztettek ki.

Fiatal repeszgránát hüvely ellenőr lány, Leningrád, Szovjetunió, 1942.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
Bombák készülnek a frontra, 1941. október.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
A Tula-i fegyvergyár 535-ös szerszámüzeme, Szovjetunió.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
Il–2 pülőgép gyártósor. Szamara, Szovjetunió, 1942.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
Az Il–2 Sturmovik a második világháborúban, majd az azt követő években használt szovjet csatarepülőgép, amelyet a Szergej Iljusin (OKB) vezetése alatt álló Központi Tervezőirodában (CKB) fejlesztettek ki az 1930-as évek második felében.

T-34/76 harckocsi gyártósor a 183-as Ural tank gyártó üzemben, Nizhny Tagil, Szovjetunió.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
A BT-5 tank összeszerelése az Irkutszk-i nehézgépgyárban, Szovjetunió.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
V-1 összeszerelő gyártósor egy földalatti gyárban, Németország, 1945.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
A V–1 (Vergeltungswaffe–1, magyarul: megtorlófegyver–1), gyári típusjelzéssel Fieseler Fi 103 a második világháborúban kifejlesztett, lüktető sugárhajtóművel felszerelt német, pilóta nélküli repülőeszköz volt, ami a mai robotrepülőgépek elődjének tekinthető.

Léggömb a Sverdlov téren Moszkvában, 1942.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
PPS–41 géppisztoly összeszerelő gyártósor Moszkvában, a Sztálin nevű gyárban.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
A PPS–41 (magyarul: Spagin-géppisztoly) a második világháborúban a Vörös Hadsereg által legnagyobb számban alkalmazott szovjet 7,62 mm-es géppisztoly. A Georgij Spagin szovjet fegyverszerkesztő által tervezett fegyvert 1941-ben rendszeresítették. A világháborút követően a Szovjetunión kívül más országok is alkalmazták, így a PPS–41 a magyar fegyveres erőknél és testületeknél is rendszeresítve volt. A magyar katonák a második világháborúban és utána csak a „davaj-gitár” névvel illették.

Javítás alatt álló Polikarpov I-15 vadászgépek, Moszkva, 1941.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
1933 elején kezdte tervezni Nyikolaj Nyikolajevics Polikarpov az I-15 repülőgépet. Az új típus a kétfedelű I-5 vadászgép utódjának készült, jobb kilátást biztosító felső szárnnyal és amerikai Wright R- 1820-F Cyclone típusú csillagmotorral, amely csak korlátozott számban érkezett, de ekkor már tárgyaltak a - végül M-25 típusjelzést kapott - motor licencgyártásról. Az I-15-ből 404 sorozatgép készült el 480 Le-s M-22, 270 pedig M-25 motorokkal. A típust 1934-ben állították csapatszolgálatba.

Másodéves szakiskolai tanulók egy fegyvergyárban.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
M.I. Kirilichenko sztahanovista nő repeszgránát hüvely gyártó gépen a védelmi üzemben, Cseljabinszk, Szovjetunió, 1943.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
Helyreállítási munkálatok az egyik Stalingradi üzemben.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
Yoshkar-Ola város 297-es számú gyár összeszerelő üzeme.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
A T-34 tartályok átvétele a 183-as számú gyár összeszerelő során, Nizhny Tagil, Szovjetunió.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
Esztergályos nő a V. Kosyreva üzemben, Barnaul, Szovjetunió.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
ZU–23–2 légvédelmi gépágyúk összeszerelése a 297-es számú gyárban, Yoshkar-Ola, Szovjetunió.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
A ZU–23–2 vagy ZU–23 egy szovjet gyártmányú vontatott, ikercsövű, 23 mm-es légvédelmi gépágyú. Magyarországon a „Szaporapuska” nevet kapta, tűzgyorsasága után.

ZIS - 5V, három tonnás többcélú teherautó összeszerelése egy szovjet gyárban.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
A Panzerkampfwagen III német harckocsi, elhagyja a gyárat, 1942.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
A Panzerkampfwagen III német közepes harckocsi, melynek gyártását 1937-ben kezdték meg. 1940-től egészen 1943 közepéig a német harckocsi egységek gerincét képezte. Első vonalbeli harcjárműként egészen 1943 végéig használták.

Sturmgeschütz III tank gyártó üzem, Németország, 1943.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
A Sturmgeschütz III rohamlöveg a Harmadik Birodalom legsikeresebb és legnagyobb számban gyártott páncélozott harcjárműve volt a második világháború során.

Messerschmitt Bf 109 harcos összeszerelő üzem a repülőgépgyárban, Wiener Neustadt, Németország.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
A Bf 109 a második világháborúban a német légierőben (Luftwaffe) rendszeresített, és a legnagyobb példányszámban gyártott vadászrepülőgép. A Bf 109-essel repülő pilóták több légi győzelmet arattak a második világháború során, mint bármely más gép pilótái a repülés történetében. A kor első igazi modern vadászgépe, olyan tulajdonságokkal, mint például a csupa fém félhéj építésű sárkányszerkezet, alsószárnyas elrendezés, zárt pilótafülke, vagy a behúzható futóművek.

Földalatti fegyvergyár, Garmisch-Partenkirchen város közelében, Németország 1944-1945.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben

Brit munkások, Matilda II tank lövegtoronyán dolgoznak.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
Az Mk II, Matilda II (A12) a brit hadsereg gyalogsági harckocsija volt második világháborúban. A Matilda felépítése részben az első világháborúból fennmaradt alapelvek alapján készült. Fő feladata a gyalogság támogatása volt, így páncélzata és fegyverzete erős, mozgékonysága azonban gyenge volt. A világháború első szakaszában a német páncélos erők egyik fő ellenfele volt, mivel homlokpáncélját csak a 88 mm-es légvédelmi ágyúkkal tudták átütni. Gyenge mozgékonysága és gyorsan elavuló fegyverzete miatt hamar felülmulták a közepes és nehézharckocsik.

Az utolsó munkálatok a Matilda II tankon.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
Egy Cruiser Mk I tank összeszerelése egy brit gyárban.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
A Brit Midlands-i gyárban készített harckocsik szállítása a keleti frontra, 1941.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
A brit dolgozók üzenetet hagynak a készülő tankon „Christmas crackers” Hitler-nek, 1941.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
Harckocsi gyártás a Detroit-i Chrysler autógyárban, 1942.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
Egy Michigan-i összeszerelő üzem, 1942.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben
A Manchester-i Dunlop léggömbgyár üzeme.

A második világháborúban a gyárak üzleteiben

A bejegyzés trackback címe:

https://4444k.blog.hu/api/trackback/id/tr3714746641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása