A Sydney-i Kikötő híd (Harbour Bridge) építése.
2020. április 25. írta: captain schuro

A Sydney-i Kikötő híd (Harbour Bridge) építése.

A Harbour Bridge teljes néven Sydney Harbour Bridge (magyarul: Kikötő híd), egy acélból készült híd, ami közúti, vasúti, kerékpáros és gyalogos közlekedésre egyaránt alkalmas, valamint Sydney egyik legfőbb jelképe a déli városrészben. A híd az North Shore városrészt köti össze a központi üzleti negyeddel, a CBD-vel.

Ez a legismertebb híd Ausztráliában, s a kecses, egy boltívből álló szerkezet az operaház mellett a város másik jelképe. Az operaházról és a hídról készült fotókról pedig mindenkinek azonnal az ausztrál nagyváros jut eszébe. A hidat a helyiek alakja miatt "vállfának"nevezik. Egészen 1967-ig ez volt a város legmagasabb építménye és még ma is ezt tartják a világ legszélesebb (49 méter) boltív-hídjának és a legmagasabb acél boltív-hídnak is a maga 134 méteres magasságával.

A Sydney Harbour Bridge felületén hatsávos út, egy korábban villamosforgalomra használt kétsávos út, két vasútpálya és egy gyalogos átkelő húzódik.

A hidat John Bradfield mérnök tervezte meg 1912-ben, ám az első világháború minden pénzt felemésztett, így az építkezés kezdete egészen 1923. július 28-ig elhúzódott. Az építkezés kilenc évig tartott, és így 1932. január 19-én végeztek a két városrészt összekötő híd építésével. Az átadásra 1932. március 19-én egy szombati napon került sor, amin részt vett a polgármester, az állami kormányzó, és a közmunkaügyi miniszter, Jack Lang is. Ő volt az aki hivatalosan is átvágta a szalagot a déli hídfőnél.

A híd ma már turistalátványosság és 1998 óta akár meg is mászhatják a látogatók, természetesen szakavatott biztonsági emberek és védőruházat segítségével.

Az építkezés a Keleti Abutment Euroka Szent hídtól a Bay Road Station felé nézve, 1923. november 23.

A híd elemei az uszályon a Milsons Point műhelynél, 1926. október 28

Az első tagot a helyére emelik, 1926. október 28.

A híd betonozása, 1928. június 22.

A híd elemek össze szegecselése, 1929. január 21.

Kilátás a hídra McMahon's Pointból, 1929. november 5.

Egy tartó elem beemelése, 1930. december 1.

A híd aszfaltozása, 1930. november 20.

A híd szerkezetén dolgozó munkások, 1930. szeptember 25.

A híd nyugati oldalának építése, 1930. június 20.

Biztonsági lánc felszerelése, a felső íven, 1930. december 1.

Biztonsági mechanizmus kúszódarukhoz, 1930. december 2.

Feszültség mérés az íveken, 1930. augusztus 13.

Kilátás a hídra, Milson-Point-ból, 1930. december 2.

Kilátás a kikötőből, Milsons Point, 1930. május 5.

Madártávlat, 1931 körül.

Vasszerelők a hídon, 1931. április 30.

A híd aszfaltozása, 1931. május 26.

Edith Bradfield, John Bradfield felesége a hídon, 1931. január 23.

A hid aljának festéséhez szükséges állványrendszer, 1931. január 21.

A hid út felülete betonozás előtt, 1931. május 13.

Sir William Cullen, Miss Cullen és Dr. Bradfield a hídon, 1931. március 19.

A zsaluanyagok rakodása a híd belső zsaluzatához, 1931. december 11.

A hid felvezető útja betonozás előtt, 1931. április 30.

Az első próbavilágítás, 1932. február 11.

Az első személyszállító vonat felhajt a hídra, 1932. március 19.

John Bradfield az első személyszállító vonaton, 1932. január 19.

A festő állványzatot tartó daru a hídon, 1932. február 22.

A dilatáció mérése 1932. február 23.

 

Forrás:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Sydney_Harbour_Bridge
https://www.vintage-everyday.com/2020/04/sydney-harbour-bridge-construction.html

A bejegyzés trackback címe:

https://4444k.blog.hu/api/trackback/id/tr3415640954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása