Fagázzal működő autók.
2020. július 25. írta: captain schuro

Fagázzal működő autók.

Az első fagázzal működő autót 1901-ben Thomas Hugh Parker tervezte, és építette meg, de széles körben csak a II. világháború idején terjedt el, főként a civil lakosság körében. Ennek oka az volt, hogy a háború alatt a szövetségesek, és a Szovjetunió nem szállított olajat a németek által megszállt európai országokba, a helyi kevés termelést pedig a Wermacht (német hadsereg) használta föl. A megszállt Dániában a civil járművek (személyautók, traktorok, kompok, mezőgazdasági gépek) 95%-a használt fagáz generátorokat, a világon milliónál is több ilyen generátor működött (ebből a legnagyobb rész járművek meghajtására szolgált).Mindazonáltal, az ilyen gázüzemű gépek relatív alacsony hatékonysága, a kényelmetlen üzemeltetés, és a szénmonoxiddal együtt járó egészségügyi kockázatok miatt ezt az állapotot az olajhiány kényszere tartotta fenn, és a háború után a legtöbb ország gyorsan visszatért az olajszármazékokra.

A fagáz magas, legalább 7-800 Celsius-fokos hőmérsékleten, korlátozott mennyiségű oxigén felhasználása mellett lezajló tökéletlen égés mellett jön létre. A folyamat során az égés alapanyagául szolgáló fából (vagy egyéb biomasszából) különféle gázok szabadulnak fel, melyek közül számos éghető, így a keletkezett magas hőmérsékletű keverék a lehűtést és szűrést követően felhasználható a benzinüzemű motorokban.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://4444k.blog.hu/api/trackback/id/tr116076698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.