Bottsand osztályú olajkitermelő hajó. A hajót a olajszennyezett tengervizek megtisztítására tervezték.
A Proteus névre hallgató pókszerű hajó 2007-ben épült. A formája sem véletlen, ugyanis a tulaj, Ugo Conti tengeribeteg volt és úgy próbálta legyőzni hullámokon hánykolódás számára kellemetlen érzését, hogy lábakkal látta el a hajót így annak teste nem érinti közvetlenül a vizet.
R / P FLIP nyílt óceán kutatásó platform. A különleges, 108 méteres hosszú RP FLIP hajó. A Floating Instrument Platform néven is emlegetett jármű az amerikai haditengerészet tulajdona, képes vízszintes helyzetből, 90 fokban függőleges pozícióba fordulni, ehhez 700 tonna tengervizet pumpál a nyélszerű végébe.
Jelenleg is járja a tengereket a Sedov nevű orosz vitorlás hajó, melyet mem éppen ma, hanem 1921-ben gyártottak. Nézzük meg a pontos adatait: 117 méter hosszú és 14 és fél méter széle, a tömege 3432 tonna, és akár több mint 1000 tonna rakományt lehet rápakolni. Maximális sebessége a 33 km/h, a fővitorlája pedig 54 méter magas.
BOKA Vanguard a világ legnagyobb félig merülő szállítóhajója.
A Royal Caribbean Harmony of the Seas (Tengerek harmóniája) nevű hajója a világ legnagyobbja. A hajó mindenkit lenyűgöző fedélzeti létesítményekkel várja a szórakozni, pihenni vágyókat. Válasszon vérmérséklete vagy életkora szerint: három emelet magas csúszda; Youth Zone - a legnagyobb gyermekrészleg, melyet hajón találunk; Bionic Bar.
TIV MPI Resolution szélturbina telepítő hajó. Ez volt az első önmagát emelő szélturbina telepítő hajó a világon.
Seabreacher X Watercraft, alapvetően egy 260 lóerős motorral felszerelt motorcsónak és egy kis merülésű tengeralattjáró keverékéről van szó, amivel nagyjából úgy közlekedhetünk, mint a delfinek.
EGO, Ship-Sub egy óriási víz alatti ablakkal, szabadidős célokra.
A Ramform Titan egy szeizmikus méréseket végző kutató hajó. A hajó hossza 104,20 m, szélessége 70 m.
A New York mellett ringatózó Vernon C. Bain Center nem más, mint a világ legnagyobb börtönhajója. A mintegy nyolcszáz elítélt otthonául szolgáló vízi kótert 1992-ben építették 161 millió dollárból. 1992-ben állt szolgálatba, és kisebb-nagyobb megszakításokkal még most is működik.