A léghajó a léggömb fejlődésével jött létre. Szükség volt olyan légi járműre, amely nem csak a szelek kénye kedvére halad a levegőben. A jobb légellenállás miatt a szivar alakú ballonokat kezdték alkalmazni. Ettől kezdve már a léggömb helyett a léghajó elnevezést használták. Az irányítás mindaddig megoldatlan maradt, amíg fel nem találták a gőzgépet. George Cayley 1837-ben tervezte meg, majd 1852-ben megépítette a gőzgéppel hajtott kormányozható léghajót. Az első alumínium szerkezetű léghajó tervezése Schwarz Dávid nevéhez fűződik. Schwarz Dávid halála után, 1898-ban Ferdinand von Zeppelin szerezte meg a szabadalmat, és beindította az alumíniumból, merev belső vázzal készült utasszállító léghajó gyártását. Ezekkel a léghajókkal lehetővé vált Európa és Amerika között az Atlanti-óceán feletti utasszállítás is. A léghajózás a második világháború előtt élte virágkorát. Hanyatlását a hatalmas, hidrogéntöltésű Hindenburg léghajó katasztrófája indította el. A léghajók ezután gyorsan eltűntek a levegőből, és helyüket a repülőgép vette át.
A német zeppelin Hindenburg úszik el az Empire State Building melett Manhattan fölött, 1936. augusztus 8-án.
Thomas Scott Baldwin tervezte California Arrow léghajó a St. Louis-i világkiállításon, 1904-ben
Egy léghajó a Fehér Ház fölött, 1906-ban
Thomas Scott Baldwin (balról a második) csapatával, Hammondsportban, New York, 1907
A francia hadsereg léghajója a La République, Moisson, 1907
Zeppelin L 23 léghajó indul egy vízi hangárból, 1908. augusztus 4.
Gustave Adolphe Clément tervezte léghajó egy franciaországi hangárban, 1908-ban.
Wellman amerikai ujságiró, északsarki utazására tervezett "Amerika" nevű léghajója az RMS Trent gőzösről nézve, körülbelül 1910-ben.
Hajók, repülőgépek és léghajó, kb. 1922.
Léghajó, Norvégia fölött, 1926. április 14-én.
Graf Zeppelin léghajó, New Jersey, 1929. augusztus 29-én.
A Graf Zeppelin léghajó, Tokió fölött, 1929. augusztus 19-én.
Gloster Grebe vadászrepülőgépek a brit királyi haditengerészet R33 léghajójának alsó részén, 1933 októberében
Utas beszállás az R101 angol léghajóba, 1929
Az USS Los Angeles, az amerikai haditengerészet merev vázas léghajója az Atlanti-óceán felőli viharos szélben csaknem függőlegesen, New York, 1926
Az USS Akron az amerikai haditengerészet merev vázú felderítő léghajója Washington fölött, 1931-ben
Utasok a Hindenburg ebédlőjében, 1936 áprilisában.
Az amerikai haditengerészet merev vázú léghajójának vázszerkezete, kb. 1933
A Graf Zeppelin Jeruzsálem óvárosa fölött, 1931. április 26-án.
A léghajó szerelője a hátsó motor váltóművét állítja be, az Atlanti-óceán felett egy hétnapos út során, Európából Dél-Amerikába, 1933 augusztusában.
A német építésű zeppelin Hindenburg léghajó az amerikai haditengerészet hangáránál, New Jersey 1936. május 9-én. A képen látszik a léghajót a hangárból kivontató (és a földi manőverezéshez használt) rendszer is, amely az orr-részhez csatlakozó mozgatható kikötőtoronyból ("mules" - öszvérek), és a farokrészt íves pályán utaztatni képes kiegészítő mechanizmusból állt.
A Hindenburg 1937. május 6-án hajnalban érkezett meg Amerikába 36 utassal és 61 főnyi személyzettel. A rossz időjárás miatt a landolásra várni kellett, a kapitány addig New York és Boston fölé vitte utasait városnézésre.
A zeppelin végül reggel 7 órakor kezdte meg a leszállást a lakehursti repülőtéren, nem sokkal később lángok jelentek meg a jobboldali függőleges vezérsík közelében. A léghajó pillanatok alatt lángba borult, eltörött és lezuhant, de a közhiedelemmel ellentétben nem robbant fel. A balesetnek 36 halálos áldozata volt, szinte megmagyarázhatatlan módon a zeppelinen tartózkodók többsége életben maradt.
USS Macon léghajó egy Kaliforniai hangárban.
Egy felfüggesztett vadászgép a USS Macon léghajón.
Az A USS Los Angeles léghajó az USS Patoka hajóhoz lehorgonyozva.
Az USS Akron roncsait kiemelik az óceánból New Jersey partjainál, 1933. április 23-án. 1933. április 3-án az Akron felszállt Lakehurstből, majd az északkeleti partok mentén haladt, hogy bekalibrálják rádiós iránykereső berendezését. A léghajó parancsnoka Frank C. McCord volt, és a fedélzeten tartózkodó 76 ember között ott volt William Moffett ellentengernagy is. Kevéssel éjfél után az Akron heves emelkedésekkel és zuhanásokkal reagált a légköri változásokra, és ezek során belecsapódott az óceánba. A balesetet csak hárman élték túl, a többiek - a mentőmellények hiányában - belefulladtak a hideg vízbe.
Egy amerikai katonai léghajó a napsütésben, az Atlanti-óceán felett, 1943
Az USS Macon léghajó Manhattan felett, 1933. október 9-én.
A USS Los Angeles Manhattan felett.
A USS Akron Manhattan felett.
Az USS Akron léghajó aljára felfüggesztett vadászgép.
Minta az USS Akron léghajó építéshez használt dúralumíniumból.
Az USS Macon léghajó a Moffett szövetségi repülőtéri hangárában, 1933
Graf Zeppelin léghajó 1930-ban.
Graf Zeppelin léghajó gondolája.