A legfurcsább MAZ járművek   
2018. október 24. írta: captain schuro

A legfurcsább MAZ járművek   

A Minszki Autógyár (MAZ) Minszk, Fehéroroszország, legfurcsább fejlesztései.


MAZ-528/538 dózer - 1954

maz_jarmuvek1.jpg
MAZ-529 egytengelyes traktor - 1956-ban bemutatott prototípus

maz_jarmuvek2.jpg

1958-ban kezdődött a sorozatgyártása

maz_jarmuvek3.jpg
MAZ-535/537 nehéz katonai nyergesvontató - 1950. Több, speciális felszereléssel ellátott változata készült.

maz_jarmuvek4.jpg

A Minszki Autógyár Speciális Tervezőirodája (később OGK-2) fejlesztette ki Borisz Saposnyik főkonstruktőr irányításával.

maz_jarmuvek5.jpg
TeljesítményMotor: D-12A-525A dízelmotorTeljesítmény: 525 LEMax. nyomaték: 2200 NmÁtlagfogyasztás: 125 l / 100 km

maz_jarmuvek6.jpg

Először az 1964-es moszkvai katonai díszszemlén mutatták be nyilvánosság előtt.

maz_jarmuvek7.jpg

1959-1965 között a Minszki Autógyár, majd 1963-tól a Kurgáni Autógyár (KZKT) gyártotta 1990-ig.

maz_jarmuvek8.jpg

maz_jarmuvek9.jpg

MAZ-543 / MAZ-7310 "Hurricane" 8×8 hajtásképletű nehéz tüzérségi tehergépkocsik - 1965-1994

maz_jarmuvek10.jpg
Az interkontinentális rakéták cipelésére fejlesztett jármű.

maz_jarmuvek11.jpg
Modell AA-60, tűzoltókocsi

maz_jarmuvek12.jpg
MAZ-74106, radarrendszer

maz_jarmuvek13.jpg
MAZ 547 MAZ 7916

maz_jarmuvek14.jpg
Saját 140 tonnás súlya mellett 220 tonna hasznos tömeg szállítására tervezték, ez így együtt 360 tonna. 

maz_jarmuvek15.jpg

Szélessége 6,8, magassága 3,45, hossza 32 méter.

maz_jarmuvek16.jpg

Fő motorja egy M350-es, V12-es dízel 1500 lóerő körüli teljesítménnyel, valamint egy V8-as YaMZ-238 330 lóerővel.

maz_jarmuvek17.jpg

MAZ-7904 - 1984. Az Egyesült Államok Peacekeeper és Minuteman nukleáris rakétaprogramjával lépést tartva a szovjetek kifejlesztették az RT-23-ast, ami nem lett egy madárcsontú darab. 105 tonna körüli tömegéhez szállítójármű kellett, ez volt a MAZ-7904.

maz_jarmuvek18.jpg

maz_jarmuvek19.jpg


MAZ-7907 - 1985-1987.

maz_jarmuvek20.jpg
Méretek:Hosszúság: 30 méter

Magasság: 9 méter

Szélesség: 4,8 méter

Tengelyek száma: 12

Hajtott tengelyek száma: 12

Saját tömeg: kb. 200 tonna

Maximális terhelhetőség: 220 tonna

Motor:1250 LE, gázturbina

Erőátvitel:Elektromos, minden kereket külön motor hajt. (24x24 hajtásképlet)Maximális sebesség: 40 km/h

maz_jarmuvek21.jpg

A jármű fejlesztése 1984-ben kezdődött, a cél egy olyan jármű volt, amely konfliktus esetén képes lett volna eljuttatni a legeldugottabb helyekre is rakományát - nevezetesen az RT-23 (SS-24) ICBM (interkontinentális ballisztikus rakéta) mobil állásból is indítható verzióját, a Celina-2-t.

maz_jarmuvek22.jpg

A tesztelés olyan hosszasan elhúzódott, hogy mire rendszeresíteni tudták volna a monstrumot, a hidegháború véget ért, és a projektet leállították. Az addig elkészült 4-5 prototípus mindenesetre a világ legtöbb tengellyel rendelkező közúti járműve lett.

maz_jarmuvek23.jpg

Az 1250 lóerős gázturbina közel állandó fordulaton üzemel, és egy generátort hajt. Ennek áramával hajtják a minden kerékre jutó elektromos motorokat. Ezek nyomatéka valószínűleg igen komoly lehet, ráadásul gyakorlatilag nulla fordulatszámtól rendelkezésre áll.

maz_jarmuvek24.jpg

Összkerék-kormányzású, azaz parancsra mind a 24 kerék elfordul. Természetesen nem azonos szögben, hanem szépen ívre illesztve az összes abroncsot, így a harminc méteres gólem meglepően kis sugarú ívben fordul.


MAZ-525 troli-billencs. Az elektromos billencs felső vezetéken keresztül szedte az áramot, és sokkal gazdaságosabbnak bizonyult benzinnel vagy gázolajjal üzemelő társainál (állítólag 76 százalékkal gazdaságosabb volt). 

maz_jarmuvek25.jpg
A MAZ-525 teherautó alapjára épülő troli-billencset 2 darab DK-202-es villanymotor (230 LE/172 kW) hajtotta , melyeket 4 érintkezőpaneles kontrollerrel vezéreltek. Ezek a villanymotorok működtették a kormányszervót és a billenőplató emelőszerkezetét is.


MAZ-541. reptéri vontató.

maz_jarmuvek26.jpg

Az 541-es reptéri vontatóból összesen 3 darabot gyártottak az 1950-es évek közepén. A 28 tonnás repülőgép-vontató mind a négy kerekét a 38,9 liter hengerűrtartalmú, 300 lóerős V12-es dízelmotor hajtotta. 

maz_jarmuvek27.jpg
Fogyasztása 120 liter volt 100 kilométeren, végsebessége 30 km/óra, hossza 7,8 méter, szélessége 3,4, magassága pedig 2,8 méter.

maz_jarmuvek28.jpg
A szerkezet, a hátsó futóművét egy az egyben a MAZ-525-ös teherautótól kölcsönözték.

A bejegyzés trackback címe:

https://4444k.blog.hu/api/trackback/id/tr3214320293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása