Hajók.
2019. április 12. írta: captain schuro

Hajók.

A hajó az emberiség egyik legrégebben használt járműve. Jelentősége az évszázadok során nem csökkent, a hajózás a modern kori világgazdaság kiemelkedően fontos tényezője.

Efe Murat Török kereskedelmi hajó. (Fotó: De Giglio)

A hajók világa a képeken
Minden idők legnagyobb brit hadihajója, a HMS Queen Elizabeth. A hajó 280 méter hosszú, 70 méter széles, vízkiszorítása 65 ezer tonna, gyártásának költségei elérték az 1000 milliárd forintot. (Fotó: James Marsh)

A hajók világa a képeken
A Sea Watch német civil szervezet mentőhajója. (Fotó: Jon Stone)

A hajók világa a képeken
Hajó roncs Libéria kikötőjében. (Fotó: Tim Hetherington)

A hajók világa a képeken
A munkások segítenek COSCO IZMIR konténerszállító hajó dokkolásában Csingtao város kikötőjében, Kína, 2018. október 19.

A hajók világa a képeken
A konténerszállító hajó ki- és berakodása ötször-hatszor gyorsabb, mint a hagyományos teherszállítóké. Az így továbbított áruk biztonságosabban, sérülés nélkül jutnak célba. 1925-ben, Nagy-Britanniában került sor először a tengeri konténeres szállítás alkalmazására.

A világ egyik legnagyobb kapacitású konténerhajója. A 400 méter hosszú és 58,6 méter széles, négy focipályányi CSCL Globe nevű hajó 19 000 konténer szállítására képes. A hajó fő hajtóműve elektromos, 56 800 kilowattos, automatikusan alkalmazkodik a tengeri feltételekhez, így 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint hasonló társai. (Fotó: Toby Melville)

A hajók világa a képeken
A Togói Köztársaság Rio motoros hajója Novorosszijszk közelében egy viharban a partra sodródott. (Fotó: TASS / Barcroft)

A hajók világa a képeken
Félig elsüllyedt és elhagyott hajók az Elefsina-öbölben, Athén nyugati részén. (Fotó: Thanassis Stavrakis)

A hajók világa a képeken
Elhagyott hajó az Elefsina-öbölben. (Fotó: Thanassis Stavrakis)

A hajók világa a képeken
A Nord Steady olajszállító tartályhajó kikötés előtt, Burnaby, Kanada. (Fotó: Chris Helgren)

A hajók világa a képeken
A világkereskedelemben mozgó áruk, nyersanyagok 90%-át (2009-ben közel egymilliárd tonnát) szállítja a több mint 50 000 kereskedelmi hajó.

Régi konténerszállító hajó. (Fotó: Carlo Allegri)

A hajók világa a képeken
A Sea-Based X-Band Radar (SBX-1) egy önjáró úszó radarállomás. Az USA rakétavédelmi rendszerének részeként készült el ez az olajkitermelő platformra épített gigantikus mobilizált radar. A nagy központi gömb egy 1400 tonnás X sávú (8–12 GHz) radart rejt, maga az antenna 384 m2, és 44 000 darab fázisvezérelt cellából áll. A radar teljesítményigénye 1 megawatt, de ezen kívül még az elektromos meghajtás és a kiszolgáló egységek is szívják magukba az energiát, ami azt eredményezi, hogy a hajó 6 darab 3,6 megawattos generátorral (12 hengeres Caterpillar dízel) rendelkezik. Az elképzelések szerint a komplexum egy baseball labda méretű tárgyat képes követni 4700 kilométeren keresztül.

A hajók világa a képeken
Egy hajó Hamburg kikötőjében. (Fotó: Fabian Bimmer)

A hajók világa a képeken

Forrás: http://loveopium.ru/texnika/mir-korablej.html

A bejegyzés trackback címe:

https://4444k.blog.hu/api/trackback/id/tr1314761258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.