A Zündapp Janus törpe autót a Dornier Flugzeugwerke nevű friedrichshafeni repülőgyár a motorgyártó Zündapp vállalattal közösen tervezte.
Az egyedi formaterv elnevezése egy római istenhez köthető. Janus a kezdetek és kettősségek istene volt, gyakran ábrázolták két arccal: egy a megszokott helyen, míg a másik a tarkóján helyezkedett el. A róla elnevezett buborékautó is hasonlóan kettős volt. Két ajtaja volt, egy elől és egy hátul.
A kisautó eleje és hátulja egy az egyben ugyanúgy nézett ki. Ha távolról nézzük, és nem látjuk a kormányt, melyre egy 4 fokozatú váltót szereltek, eltarthat egy darabig, míg rájövünk, hogy melyik is az eleje. Hossza 2,8 méter, magassága 1,4 méter volt.
A mikroautók döntő többségével ellentétben 2 üléssorral szerelték fel. Ezek egymásnak hátat fordítottak, a kétütemű, egyhengeres középmotort a két üléspad közé szerelték. A 245 köbcentis, 10 kW-os motor 10-14 lóerő leadására volt képes. Legnagyobb sebessége 80km /óra volt. Praktikus funkció volt, hogy az üléspadokat ággyá lehetett alakítani.
A Zündapp Janust 1957 és ’58 között gyártották, összesen 6.902 darabot.