Érdekes fotók a múltból. 103.
2020. május 23. írta: captain schuro

Érdekes fotók a múltból. 103.

Egy kisfiú a kanáriját menti a romok közül, egy német légitámadás után, Varsó, 1939. szeptember.

erdekes_fotok958_1.jpg
Helen Keller és Charlie Chaplin, 1919.

erdekes_fotok959_1.jpg
William Shakespeare szülőháza a helyreállítás előtt, Stratford upon Avon, Anglia, 1850-ben.

erdekes_fotok960_1.jpg
Baltával aprítják darabokra Lenin fejét Bakuban, Azerbajdzsán fővárosában, miután a Legfelsőbb Tanács 1991-ben kikiáltotta a függetlenséget.

erdekes_fotok961_1.jpg
Egy T-62-es tank nekimegy egy épületnek 1968-ban a prágai tavasz idején.

erdekes_fotok962_1.jpg
Minden idők egyik legjobb kosárlabdázója, Kareem Abdul-Jabbar 16 éves korbán, New York, 1963.

erdekes_fotok963_1.jpg
Egy fiatal lány, halloween maszkban, 1955 körül.

erdekes_fotok964_2.jpg
Kelet-berliniek, Potsdamer Platznál átmennek Nyugat-Berlinbe, Berlin, Németország, 1989. november 11.

erdekes_fotok965_3.jpg
Repülőszerencsétlenség Brooklynban, 1960.

erdekes_fotok966_3.jpg
1960. december 16-án a TWA 266-os járata New York légterében összeütközött a United Airlines 826 gépével a Park Slope felett, a 7th Avenue és Sterling Place kereszteződésének közelében a lakóházakra zuhant. A két gépen összesen 128-an utaztak, mindössze egy fiú élte túl a katasztrófát. A kereszteződésben hat személy vesztette életét a rájuk zuhanó repülőgép miatt.

Édesanyja öleli Roy Harley-t, a chilei Andokban lezuhant uruguayi repülőgép egyik túlélőjét a mentés után, 1972. december 23-án.

erdekes_fotok967_3.jpg
1972. október 13-án, az uruguayi légierő Chilébe tartó repülőgépe pilótahiba és a rossz időjárás miatt az Andok oldalának csapódott. A Fairchild FH-227D típusú turbólégcsavaros gép két szárnya és farka letört, a törzs pedig egy 3600 méter magasan lévő, havas lejtőn állt meg. A fedélzeten tartózkodó 45 emberből tizenketten a balesetben, további öt súlyos sérült másnap reggel, egy pedig a zuhanástól számított nyolcadik napon halt meg. A 27 túlélő sérülései jellemzően végtagtörések voltak, amelyeket az ülések okoztak. Tíz napi járóföldre a lakott területről, a folyamatos hóviharok és lavinák között alig volt esélyük a túlélésre. A jeges csúcsok közt rekedtek nem tehettek mást: halott társaik húsát ették a túlélésért. December 13-án, két hónappal a baleset után indult útnak segítségért a három legerősebb túlélő, Nando Parrado, Roberto Canessa és Antonio Vizintin (utóbbi két nappal később visszafordult). Parrado és Canessa egy hétig gyalogolt, míg végre összetalálkozott egy chilei férfival. Három nappal később, december 22-én, a balesettől számított 71. napon helikopter érkezett a roncs mellett maradt 14 emberhez, és másnapra mindannyiukat kimentették.

Az egyik utolsó kép az Igor Gyatlov vezette turistacsoport tagjairól az Urál északi részén, a Holatcsahl hegy közelében

erdekes_fotok968_4.jpg
A Gyatlov-rejtély a Szovjetunióban 1959. február 1-jéről 2-ra virradó éjszaka történt, máig megoldatlan tragikus esemény, melynek során egy egyetemistákból álló kilencfős, Igor Gyatlov vezette turistacsoport tagjai az Urál északi részén, a Holatcsahl hegy közelében igen furcsa körülmények között haltak meg. A helyszínt a csoport vezetőjéről azóta Gyatlov-hágónak nevezték el. A csoport tagjai halálának oka máig ismeretlen. A holttesteken talált különös sérülések (pl. belső sérülések, hiányzó testrészek, a bőr furcsa elszíneződése) miatt az idők folyamán számos elmélet látott napvilágot.

Galina Brezsnyeva, Leonyid Brezsnyev szovjet pártfőtitkár lánya.

erdekes_fotok969_4.jpg
Lev Trockij a halálos ágyán, 1940. augusztus 21.

erdekes_fotok970_3.jpg
Trockijt 1940 augusztus 20-án ölte meg egy spanyol kommunista - Ramon Mercader -, akiről azt tartják, hogy Sztálin ügynöke lehetett. Mercader segítséget kért tőle, így jutott be az amúgy gyanakodó volt forradalmárhoz, akit egyetlen, hátulról a fejére mért ütéssel ölt meg. Mercadert elfogták

Ramón Mercader, Trockij gyilkosa a letartóztatásakor.

erdekes_fotok971_4.jpg
A tizennegyedik dalai láma, 1937.

erdekes_fotok972_1.png
Dzsepcun Dzsampal Ngagvang Loszang Jese Tendzin Gyaco, született Lhamo Donrup a tizennegyedik dalai láma, a tibeti emigráns kormány egykori vezetője, akinek a rezidenciája az indiai Dharamszala városában található. Ő a tibetiek legfőbb spirituális vezetője, akit úgy is neveznek, hogy Gyalva rinpocse („drága győztes”) vagy Jise norbu („kívánságteljesítő drágakő”). A tibeti buddhizmus felfogása szerint az elődei reinkarnációjaként született e világra. Kétéves korában ismerték el a 13. dalai láma tulkujaként, vagyis újjászületéseként.

Bob Roberts a 160 centiméter magas brit tizedes fogságba ejtette a német hadsereg legmagasabb katonáját, a 228 centiméteres Jakob Nackent, Calais közelében, Franciaország, 1944 szeptember.

erdekes_fotok973_3.jpg
Ernest Shackleton hajója az Endurance, a jég fogságában, 1915.

erdekes_fotok974_2.jpg
Az Endurance egy háromárbócos barkentin volt, ami Ernest Shackleton hajójaként szolgált a birodalmi transzantarktiszi expedíció során. A hajót Norvégiában építették 1912-ben, és 1915-ben süllyedt el a Weddell-tengeren.

Koreai háborúból haza térő török katonákl, Isztambul, az 1950-es évek.

erdekes_fotok975_1.png
1950-1953 között a Koreai-félsziget történelmének leghalálosabb időszakát élte. A háború 1950. június 25-én tört ki azzal, hogy az Koreai Népi Demokratikus Köztársaság mintegy 75 000 katonája átlépte a Koreai Köztársaság (Dél-Korea) határát és nem sokkal később a félsziget a hidegháború színterévé változott. Az Egyesült Nemzetek Szervezete felhívást intézett tagállamaihoz, katonai segítségnyújtásra Dél-Korea számára. Az Amerikai Egyesült Államok után Törökország volt a második ország, amely jelentkezett. A török hadsereg gyalogsági dandárja Dél-Korea segítségére sietett az ország megvédésében.

Sztálin kép égetés az 1956-os forradalom alatt, Budapest, 1956. november.

erdekes_fotok976_3.jpg
Henry Ford, első járművével, Dearborn, Michigan, 1896.

erdekes_fotok977_4.jpg
Henry Ford első járművét a Quadricycle névre keresztelte, amelyet egy kéthengeres, négy lóerős, etanolhajtású motor működtetett. Nyilvános bemutatójára 1896. június 4-én került sor. A jármű 25 mérföldes sebességet ért el.

A bejegyzés trackback címe:

https://4444k.blog.hu/api/trackback/id/tr7815713200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása