1950-ben a Coca-Cola vállalat vezetői úgy gondolták, Franciaország népe készen áll az ital fantasztikus ízének befogadására, és meghódításuk érdekében egy nagyszabású marketingkampányt indítottak. Mark Kauffman, a LIFE magazin fotósa ott volt, hogy lefényképezze az italt először kipróbáló francia emberek valódi reakcióit.
Bár a termék nem hivatalosan már 1919 óta, törvényes keretek között pedig 1933-tól jelen volt Franciaországban. Raymon Aaron Linton regisztrálta a márkát az országban, és Georges Delcroix francia gyalogsági tiszt indította el az ital importját és értékesítését Bordeaux-ban. A vállalat a második világháború után úgy döntött, az addiginál jóval nagyobb haszon reményében meglovagolja a hűtőszekrények egyre szélesebb körben történő elterjedéséből származó előnyöket. A „Drink Fresh” szlogen alatt a cég munkatársai teherautókon járták az országot, és kóstolót adtak a gyerekeknek és a felnőtteknek. Ez volt az ún. La révolution du froid (hideg forradalom).
Coca Cola franciaországi bevezetése, 1950.
Egy svájcisapkás ember kiköpi a kólát, egy párizsi bárban.
Kólát szállító marketing-teherautó halad át a Pont de l'Archeveché-n, a párizsi Notre Dame előtt.
Egy járókelő figyeli a kólát először megkóstoló vidám francia ember reakcióját.
A cég munkatársai kóstolót adtak az utcán a járókelőknek.
Kóláért sorban álló emberek egy szabadtéri bemutatón.
A Coca-Cola magazin hirdetése. 1945-ben.
Egy férfi kólát önt egy idős nőnek egy párizsi üzletben.
Kóla kóstoló egy párizsi üzletben.
Kólát szállító marketing-teherautó sofőrje reggelizik.
Egy házaspár kólát iszik egy kávézó teraszán az Eiffel-torony közelében.
A vállalat emberei éjt nappallá téve vitték a kólát már nemcsak a kávézókba, hanem úton-útfélen az utca emberének, és gyerekének is kínálták a jéghideg italt.
Kóla kóstolás egy bárban.
Ennek az embernek valószínűleg nem tetszett a kóla íze, 1950. április.
Egy férfi, aki először próbálta ki a kólát.
Egy fiatal fiú megkóstolja a Coca Colát.
Forrás: https://rarehistoricalphotos.com/coca-cola-france-history/