A világ 15. legszebb egyeteme
2018. szeptember 20. írta: captain schuro

A világ 15. legszebb egyeteme

A Cambridge-i Egyetem (University of Cambridge) állami tudományegyetem az Egyesült Királyságban, Cambridge városában. Angol nyelvterületen (Oxford után) a második, világviszonylatban pedig a harmadik legrégebbi, folyamatosan működő felsőoktatási intézmény. Az egyetem a Cambridge-ben 1209-ben letelepedő tudósok társulatából nőtte ki magát, akik - a korabeli feljegyzések szerint - Oxfordból menekültek el a helyi lakosokkal történt összetűzéseket követően. A két régi angol egyetemnek számos közös vonása van, együttesen pedig gyakran Oxbridge néven hivatkoznak rájuk.

egyeteme1.jpg

egyeteme2.jpg

A Mexikói Autonóm Nemzeti Egyetem (Universidad Nacional Autónoma de México) Latin-Amerika legrégibb és a hallgatók létszámát tekintve egyik legnagyobb állami egyeteme. A kontinens legelismertebb egyetemei között tartják nyilván. Elődjét, a Real y Pontificia Universidad de México[6] egyetemet 1551. szeptember 21-én alapították eredetileg Real Universidad de México néven. VIII. Kelemen pápa 1595. október 7-én kiadott pápai bullájával kapta a Real y Pontificia Universidad de México elnevezést.

egyeteme3.jpg

egyeteme4.jpg

Coimbra Egyetem (University of Coimbra) Portugália első egyeteme az óvárosban, egy domb tetején áll. 1290-ben alapították, de akkor még nem itt volt; a mostani épületegyüttes legrégebbit részeit a 16. században, Mánuel stílusban építették III.János palotájának. Az egyetem 1537-ben költözött át a palotába. A turisták megtekinthetik a dísztermet, a Szent Mihály-kápolnát, a Kecske-tornyot, a 18. századi könyvtárat. Érdekesek termek mennyezeteit díszítő festmények. Az épület előtt III. János szobra áll. Az egyetem ma használt, az óvárost elcsúfító épületeit az 1950-es években emelték.

egyeteme5.jpg

egyeteme6.jpg

egyeteme7.jpg

Az Oxfordi Egyetem (University of Oxford), Angliában Oxfordshire központjában, Oxfordban működő egyetem. Az angol nyelvterületen ez a legrégebbi egyetem, és a bolognai egyetem után a második legrégebbi egyetem, amely ma is működik. A világ egyik vezető felsőoktatási, kutatási helyének tekintik világszerte.

egyeteme8.jpg

egyeteme9.jpg

egyeteme10.jpg

A Yale Egyetem amerikai magánegyetem New Haven városában, Connecticut államban. 1701-ben alapították Collegiate School néven. A Yale az USA harmadik legrégebbi felsőoktatási intézménye. Elihu Yale-ről (1649-1721) nevezték el.

egyeteme11.jpg

egyeteme12.jpg

A Moszkvai Állami Egyetem, teljes nevén az M. V. Lomonoszov Moszkvai Állami Egyetem Moszkva legnagyobb egyeteme, melyet 1755-ben alapítottak. Az egyetem több mint 600 épülettel rendelkezik, a főépület a Veréb-hegyen található.

egyeteme13.jpg

egyeteme14.jpg

A St Andrews-i Egyetem (University of St Andrews) Skócia legrégebbi, az angol nyelvterület harmadik legrégebbi felsőoktatási intézménye (Oxford és Cambridge után). Az egyetem Fife grófságban, Skócia keleti partján, a golf szülőhazájában található. Az oxfordi és a cambridge-i egyetemmel együtt az Egyesült Királyság elit egyetemei közé tartozik. 1645 és 1646 között itt hívták össze a skót parlamentet, 1862-ben pedig itt iratkozott be Nagy-Britannia első diáklánya. Vilmos cambridge-i herceg 2005 júniusában végezte el az egyetemet. A világ több, mint száz országából vonzza az egyetem a hallgatóit.

egyeteme15.jpg

egyeteme16.jpg

egyeteme17.JPG

A Stanford Egyetem (Stanford University) magánalapítású egyetem a Kalifornia állambeli Stanfordban, nagyjából 60 kilométerre délkeletre San Franciscótól. Leland Stanford vasúti iparmágnás, USA-szenátor, utóbb Kalifornia kormányzója alapította 1885-ben. 16 éves korában tífuszban elhunyt egyetlen fiának, Leland Stanford, Jr.-nak az emlékére hozta létre a gyermeke nevét viselő intézményt. A Stanford Egyetem a Szilícium-völgy szívében fekszik, földrajzilag és történelmileg is. Tudományos és sportélete egyaránt jelentős. Az intézethez tartozik a Stanford Linear Accelerator Center (SLAC) nevű részecskefizikai kutatóközpont.

egyeteme18.jpg

egyeteme19.jpg

egyeteme20.JPG

A Leuveni Katolikus Egyetem (Katholieke Universiteit Leuven) a Németalföld legősibb egyeteme, valamint a legrégibb, ma is fennálló katolikus egyetem a világon. A belgiumi Leuven városában található.

egyeteme21.jpg

egyeteme22.jpg

A Salamancai Egyetem (University of Salamanca) Salamanca, Spanyolország, akkori elnevezésével a Salamancai Iskola, 1134-ben kezdte meg működését, de hivatalos alapítólevelét csak 1218-ban kapta meg IX. Leóni Alfonztól. X. Alfonz, az akkorra már egyesült Kasztília és León uralkodója, 1254-ben egyetemi kiváltságokat adományozott az intézetnek, amelyet 1255-ben IV. Sándor pápa bullájában ismert el. A Katolikus Királyok állami egyetemmé tették, így rohamos fejlődésnek indult. A 16. század végére az egyetem 29 karral, több mint 70 tanszékkel és 8000 diákkal büszkélkedhetett.

egyeteme23.jpg

egyeteme24.jpg

egyeteme25.jpg

Virginiai Egyetem (University of Virginia) (amelynek nagy része azonban jogilag Albemarle megyéhez tartozik. Az egyetem területei Charlottesville nyugati felén helyezkednek el Thomas Jefferson Akadémiai Falvával együtt, amit The Lawn néven ismernek. A "The Lawn" egy hosszú sétány, amit két feltűnő épület koronáz, a Jefferson tervezte Rotunda és a Stanford White tervezte ld Cabell Hall. A The Lawn mentén találhatók a hálóhelyiségek, amelyeket a legkivállóbb hallgatóknak tartanak fenn.

egyeteme26.jpg

egyeteme27.jpg

egyeteme28.jpg

A Helsinki Egyetem (Helsingin Yliopisto) Finnország legrégebbi és legnagyobb egyeteme. A mai Helsinki Egyetemet 1640. március 26-án alapították Turku Akadémia néven, Per Brahe főkormányzósága idején.

egyeteme29.jpg

egyeteme30.jpg

egyeteme31.jpg

A Tsinghua Egyetem (Tsinghua University) egy pekingi egyetem Kínában. Tsinghua University-t 1911-ben alapították, eredeti neve Tsinghua Xuetang volt. Az egyetemet átnevezték 1912-ben. Egyetemi szekció 1925-ben alakult, mely a Nemzeti Tsinghua Egyetem nevet kapta (National Tsinghua University) 1928-ban Önképzés és szociális elkötelezettség mottóval. Ma Kínában a legtöbb helyi és nemzetközi oktatási rangsor elején találjuk a Tsinghua Egyetemet. A Tsinghua Egyetemet a kínai Szilícium-völgyben találjuk.

egyeteme32.jpg

egyeteme33.JPG

egyeteme34.jpg

egyeteme35.jpg

A Harvard Egyetem (Harvard University) amerikai magánegyetem a Massachusetts állambeli Cambridge-ben, tagja a magas színvonaláról híres Borostyán Ligának. 1636. szeptember 8-án alapították, így ez az USA legrégebb óta működő felsőoktatási intézménye. Eredetileg csak New College-nek hívták, később, 1639. március 13-án nevezték el Harvard College-nak John Harvard papról, aki az intézmény támogatója volt, és aki a Cambridge-i Egyetemen tanult. Kezdetben a professzorok többsége is Cambridge-ből érkezett: a várost, ahol az egyetemet alapították, éppen ezért nevezték el Cambridge-nek, tisztelegve alma materük felé.

egyeteme38.JPG

egyeteme37.jpg

egyeteme36.jpg

egyeteme39.jpg

A dublini Trinity College Írország legrégebbi egyeteme, egy korábbi kolostor épületében kezdte meg működését 1592-ben Erzsébet királynő parancsára, célja a katolikus tanokkal szembeszálló jól képzett írországi protestáns értelmiség kinevelése volt. A katolikus egyház saját híveinek 1970-ig nem engedélyezte az iskola látogatását. Nők először 1903-ban nyertek felvételt. A főbejárat előtt állnak Oliver Goldsmith drámaíró, és a politikai bölcselő Edmund Burk szobrai.

egyeteme40.jpg

egyeteme41.jpg

egyeteme42.jpg

egyeteme43.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://4444k.blog.hu/api/trackback/id/tr2914251453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása