A fehér oldalfalú gumit (White Sidewall Tires, Whitewall Tires) ma már leginkább csak tuning, illetve veterán járműveken láthatunk.
Auburn, 1904
A korai autógumik teljes egészében természetes, fehér gumiból készültek. Ám a fehér gumi nem volt túlzottan ellenálló a súrlódással szemben. Az alacsony tartósság problémáját korom hozzáadásával oldották meg, ettől váltott az anyag színe fehérből feketére.
American Underslung, 1913
Eleinte - a külső és belső oldalfalat fehéren hagyva - csak a futófelületet borították az ellenállóbb, koromtartalmú réteggel, később az abroncs teljes felületét bevonták vele.
A vékony fekete réteg igen sérülékeny volt, könnyen lehorzsolta az útpadka... Nem csoda, hogy a teljes anyagukban fekete abroncsok megjelenésüktől fogva értékesebbnek számítottak.
Nash Coupe, 1932
Az 1930-as évektől a luxusautókat többnyire már ilyen, teljes mértékben fekete gumikkal szerelték fel. A nagyobb koromtartalom, a kevésbé kényes, és különösebb erőfeszítés nélkül karbantartható felületük miatt akkoriban ezek jelentették a prémium kategóriát.
Oldsmobile Super 88, 1956
A fehér falú gumik státuszának lassú hanyatlásában természetesen más szempont is közrejátszott, mégpedig az autók formájának fokozatos megváltozása. Az egyre áramvonalasabb megjelenés mellett ódivatúnak hatottak a 20-as évek ízlésvilágát idéző, kissé hivalkodó stílusú fehér oldalfalak. Ennek ellenére a fehér oldalfal népszerűsége, mint a tradicionális luxus fémjele, még hosszú évtizedekig tartotta magát.
Buick Electra
Az 50-es évek kezdetétől a mind alacsonyabb járművek utáni igény felmerülésével összefüggésben csökkent a kerekek/gumik magassága. A folyamattal párhuzamosan a széles fehér fal is "összement"; idővel egyre keskenyebb fehér sáv maradt belőle a fekete gumiabroncs oldalán.
Az 1960-as évek elejére a széles fehér fal szinte teljesen eltűnt, mindössze választható lehetőségként maradt meg egyes jármű modelleknél.
Az 1970-es évek folyamán a feltűnő járművek Detroitból kiinduló térhódítása növekedést inspirált a fehér sáv szélességében, míg a klasszikus, széles fehér oldalfalak a pimpmobilokon tértek vissza.
A "pimpmobil" kifejezéssel a 70-es ill. korai 80-as évek Amerikájának nagy, feltűnővé átalakított, extravagáns luxusautóit illették.
A fehér falú abroncsokra ma is van kereslet, elsősorban a klasszikus és veterán járművek rajongói között. Gyártásukra specializálódott, főként amerikai cégektől ma is beszerezhetők, eredeti diagonál vagy radiál formában.
A fehér falú abroncs imitálására néhány társaság fehér beillesztéseket (PortaWall) készít, amelyek általában autó restauráláshoz használatosak, de a célnak a fehér gumifesték (White Tire Paint) is megfelel.