Az SS Andrea Doria az Italian Line olasz hajózási társaság óceánjárója volt, amely főként arról vált híressé, hogy 1956-ban elsüllyedt. Nevét a 16. századi genovai admirálisról, Andrea Doriáról kapta. A 29 000 bruttó regisztertonnás hajó 1200 utas szállítására volt alkalmas, akikről 500 fős személyzet gondoskodott. Honos kikötője Genova volt. A második világháború után hírnevét újjáépíteni igyekvő Olaszország számára a hajó a nemzeti büszkeség jelképe volt. A korszak összes olasz hajója közül az Andrea Doria volt a legnagyobb, leggyorsabb és elvileg a legbiztonságosabb is. Építését 1951. június 16-án kezdték el, első útjára pedig 1953. január 14-én indult.
Az SS Andrea Doria óceánjáró.
Az SS Andrea Doria kapitánya Piero Calamai.
1956. július 25-én New York felé tartott, amikor a massachusettsi Nantucket partjai közelében összeütközött a Swedish American Line kelet felé haladó MS Stockholm hajójával. A baleset a történelem egyik leghíresebb hajókatasztrófája lett. Az oldalról eltalált Andrea Doria azonnal erősen jobbra billent, amitől mentőcsónakjainak fele használhatatlanná vált. Ez könnyen végzetessé válhatott volna, de a kommunikációs fejlesztések és a környéken tartózkodó hajók gyors válasza segített elkerülni egy a Titanicéhoz hasonló léptékű katasztrófát. 1660 főnyi utast és személyzetet mentettek ki, míg 46-an meghaltak az ütközés következtében. A kiürített óceánjáró másnap reggel elsüllyedt.
Az Andrea Doria volt az utolsó nagy transzatlanti óceánjáró, amely elsüllyedt a repülőgépek teljes térnyerése előtt.
A süllyedő SS Andrea Doria (a mentőcsónakok fele a hajón maradt, mivel az túlságosan megbillent).
Kilenc perc volt az egész.
Az ütközésben súlyosan megsérült MS Stockholm visszatért New York-ba.
A MS Stockholm sérült orr része.
A megmentett utasok.
Az Andrea Doria jelenlegi állapotában.
forrás: wikipédia