A Prelude FLNG nem fér bele egyetlen hajózási kategóriába sem, valójában inkább mobil fúrótoronyra hasonlít. A Prelude arról az Ausztrália partjaitól 200 kilométerre fekvő gázmezőről kapta a nevét, ahol dolgozni fog.
A Shell megrendelésére épített Prelude, a legnagyobb óceánjáró hajó, amit valaha építettek. A hosszúsága 488 méter, a szélessége 74 méter, vízkiszorítása 600 ezer tonna. A vízvonal felett 30 emelet magas építményt cipel magán.
Összehasonlításként a valaha épített legnagyobb hajó, a Seawise Giant szupertanker 460 méteres volt (2009-ben leszerelték), a jelenleg szolgálatot teljesítő hajók között a Maersk E-osztály nyolc konténerszállító teherhajója a legnagyobb, 400 méterrel. A legnagyobb repülőhordozó anyahajók 300-340 méteresek, a vízkiszorításuk 60-100 ezer tonna között mozog. A legendás Titanic pedig a maga 269 méterével és 50 ezer tonnájával eltörpül a Prelude mellett.
A gigantikus jármű azonban nem pusztán szállítani képes: lényegében egy komplett szárazföldi gázüzemet hordoz, ami lehetővé teszi, hogy a vízen dokkolva az óceán mélyén lévő földgázkincset is ki tudják termelni. Tulajdonképp a hajó, egy gázkitermelő üzem, amely ezután indul csak el végcélja felé, és viszi partra az általa kitermelt 600 ezer tonnányi, a helyszínen cseppfolyósított gázt.
A cseppfolyósítás 600-szoros térfogatcsökkentést jelent, tehát a Shell Prelude tulajdonképp egy hosszútávú döntés eredménye, melynek a lényege, hogy hosszú gázvezetékek kiépítése helyett a helyszínen cseppfolyósítanak, és úgy szállítják helyszínre az energiahordozót. Ezután töltik ezeket az LNG-szupertanker hajókba, amik aztán a világ bármely részére el tudják szállítani a földgázt.