Érdekes fotók a múltból. 74.
2019. december 28. írta: captain schuro

Érdekes fotók a múltból. 74.

A csernobili atomkatasztrófát követő mentési és fertőtlenítési munkálatokban résztvevő páncélozott katonai járművek, tankok, buszok, tűzoltóautók, gazdasági és tehergépek, és hatalmas orosz helikopterek a Csernobiltól 15 kilométerre lévő Rassokha mellett található roncstemetőben, , Ukrajna, 1993.

erdekes_fotok1_18.jpg
Egy különös szépségverseny első három helyezettje 1956-ban. Az USA-ban ebben az időszakban nagy divat volt, hogy a hölgyek tartását díjazták, többek között röntgenfelvételek segítségével.

erdekes_fotok2_17.jpg
Ukrán menekültek tehénnel, német géppuskások között haladva a Barbarossa hadművelet kezdetén, 1941. július 6-án.

erdekes_fotok3_16.jpg
A Barbarossa hadművelet a második világháború során a Harmadik Birodalom által a Szovjetunió ellen 1941. június 22-étől 1941. december 5-ig tartó hadművelet fedőneve volt, amelyben Németország kudarcot vallott. A célja a Szovjetunió európai részének a gyors elfoglalása volt, egészen az Arhangelszktől Asztrahánig húzott képzeletbeli vonalig, melyet gyakran csak A–A-vonalként említettek (A–A linie).

Egy utca Pripjatyban a csernobili atomkatasztrófa előtt, Szovjetunió, 1983.

erdekes_fotok4_17.jpg
A Mount Everest első Kínai meghódítója, Peking, 1960.

erdekes_fotok5_17.jpg
Az első sport paparazzik, Amerika, 1913.

erdekes_fotok6_16.jpg
New York, 1947.

erdekes_fotok7_17.jpg
Franz Kafka író és testvérei, Prága, 1917.

erdekes_fotok8_17.jpg
Hatan voltak testvérek, közülük Franz volt a legidősebb. Két öccse, Georg és Heinrich még csecsemőként, Franz hétéves kora előtt elhunytak, három húga Gabriele („Ellie”) (1889–1944), Valerie („Valli”) (1890–1942) és Ottilie („Ottla”) (1892–1943). Mindannyian a holokauszt áldozatai lettek, Vallit 1942-ben deportálták a łódźi gettóba, ez róla az utolsó adat.

Óvoda, Norilszk, Oroszország, 1930.

erdekes_fotok9_17.jpg
Freedom 7 űrkabin vízre szállás utáni kiemelését végzi az US Marines Sikorsky S–55 helikoptere, 1961.

erdekes_fotok10_16.jpg
A Mercury–Redstone–3 a NASA Mercury-programjának első olyan repülése volt, amelynek során egy ember Mercury űrhajó fedélzetén átlépte az úgynevezett Kármán-vonalat és eljutott a világűrbe. Ismert még Freedom 7 néven is, mivel a repülés során – az űrhajós választása alapján – ezt a rádió hívójelet használta a NASA. A Redstone rakéta 1961. május 5-én 15 perces szuborbitális repülésre, egyfajta űrugrásra vitte az űrhajót, fedélzetén az első amerikai űrhajóssal, Alan Sheparddal.

Szakmai képzés, Jasznaja Poljana, Oroszország, 1953.

erdekes_fotok11_16.jpg
Borkereskedés a Nyevszkij sugárúton, Leningrád, 1931.

erdekes_fotok12_16.jpg
Ham, a csimpánz visszatért a Földre az űrből, Amerika, 1961

erdekes_fotok13_16.jpg
1961 januárjában, négy hónappal Alan Shepard űrrepülése előtt a Ham nevű csimpánzot kilőtték egy Mercury kapszulában, mely 250 kilométeres magasságot ért el és 662 kilométerrel odébb landolt az óceánban. Mivel kezdősebessége jóval több volt a tervezettnél, a szegény főemlősnek 14,7 g-s "fékezést" kellett elviselnie a landolásnál. A megsérült kapszula már majdnem teljesen víz alatt volt, amikor a haditengerészet helikoptere kihalászta. Ham épen úszta meg az utat, a kapszula kinyitása után örömmel fogadta el a felé nyújtott almát. A majmot különböző egyszerű feladatok elvégzésére tanították be a repülést megelőző több hónapos űrhajóskiképzés során. Az állatoknak a megfelelő időben a megfelelő kart kellett meghúzniuk. Sikeres feladatteljesítés esetén étel volt jutalmuk, hiba esetén enyhe áramütéssel büntették a legénységet. Az emberszabású majmok többnyire kevesebb hibával és gyorsabban teljesítették a feladatokat, mint az emberek.

Az An-225 szállító repülőgép tetején a Buran űrrepülőgéppel, Szovjetunió, 1980.

erdekes_fotok14_16.jpg
A Buran (hóvihar) szovjet űrrepülőgép, amit Gleb Lozino-Lozinszkij vezetésével az amerikai Space Shuttle mintájára fejlesztettek ki az 1980-as években az NPO Molnyija vállalatnál. Csupán egyetlen teljes példánya készült el, amely személyzet nélküli próbarepülést hajtott végre 1988. november 15-én, azután nem repült többet. Mivel a rendszer fenntartása drága volt, 1992-ben leállították a programot.

Finn katona rénszarvasával a jégen, Nautsi falu közelében, Észak-Lappföldön, Finnországban 1941. október 26.

erdekes_fotok15_15.jpg
A Sydney Operaház építése, Ausztrália, 1971.

erdekes_fotok16_16.jpg
A Sydney-i Operaház új épületének megépítésére 1954-ben pályázatot írtak ki. Ezen 32 országból 233-an vettek részt. A nyertes egy addig ismeretlen dán építész lett: Jørn Utzon. A terv ihletője Sydney hatalmas jachtkikötője, az ott gyakran látható vitorlák voltak.

Autóforgalom a Vörös téren, Moszkva, Szovjetunió, 1960. 1963-ig autók is közlekedtek a moszkvai Vörös téren.

erdekes_fotok17_15.jpg
Olajat szivattyúznak a tartályvagonokba a náci Németország számára, Przemysl, Lengyelország, 1940, február.

erdekes_fotok18_15.jpg
Sztálin és Trockij viszi Feliksz Dzerzsinszkij koporsóját a temetésen, Szovjetunió, 1926.

erdekes_fotok19_15.jpg
Feliksz Dzerzsinszkij (1877. szeptember 11. – 1926. július 20.) lengyel származású bolsevik forradalmár, államférfi, később a politikai rendőrség vezetője.

Üvegház kombájn, Szovjetunió, 1939.

erdekes_fotok20_15.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://4444k.blog.hu/api/trackback/id/tr9715369428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása