A Forth Bridge vasúti híd építése a 19. században.
2020. március 14. írta: captain schuro

A Forth Bridge vasúti híd építése a 19. században.

A 19. század végéig Nagy-Britannia keleti partján nem volt egy önálló, a szigetország északi és déli felét összekötő folytonos vasútvonal, a vonatoknak a nyugati part felé kellett kikerülniük a Forth folyó torkolatát. Ezért több hidat is építettek, hogy áthidalják a folyót, s ezek egyike volt a Forth Bridge (más néven Firth of Forth Bridge vagy Forth Railway Bridge).

 A Forth Bridge egy konzolos vasúti híd a skóciai Edinburgh közelében a Firth of Forth tengeröböl felett. Teljes hossza 2528 méter, legnagyobb támaszköze 520 méter. Sokáig a világ leghosszabb vasúti hídja volt. Jelenleg naponta 190-200 vonat halad át rajta.

1883 februárjában álltak neki a híd építkezési munkálatainak (1882-ben már elkezdték az acélszerkezet összeállítását), amelyet John Fowler és Benjamin Baker építőmérnökök terveztek. Az acélból készült konzolos, rácsos, kétvágányú vasúti híd egyedi kialakítása lenyűgözte a mérnököket – az egyik legrégibb hídépítési módszert alkalmazták. A három, 100 m magas konzol (torony) osztja a 46 méter magasan futó, 2,5 km hosszú utat négy részre.

1889 decemberében fejezték be a hidat; s a következő hónapokban tesztelték (a tervezett teherbírásnál kétszer nehezebb vonatokkal). 1890. március 4-én került sor az ünnepélyes átadásra: a walesi herceg (a későbbi VII. Edward király) nyitotta meg a Forth Bridge hidat.

A képek 1886 és 1890 között készültek.

 forthbridge1.jpg

forthbridge2.jpg

forthbridge3.jpg

forthbridge4.jpg

forthbridge5.jpg

forthbridge6.jpg

forthbridge7.jpg

forthbridge8.jpg

forthbridge9.jpg

forthbridge10.jpg

forthbridge11.jpg

forthbridge12.jpg

forthbridge13.jpg

forthbridge14.jpg

forthbridge15.jpg

forthbridge16.jpg

forthbridge17.jpg

Fotók: www.theforthbridges.org, flashbak.com

A bejegyzés trackback címe:

https://4444k.blog.hu/api/trackback/id/tr4415520454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása