1954-ben ezzel a Rhino névre hallgató járművel akarták leváltani a tankokat.
2020. november 28. írta: captain schuro

1954-ben ezzel a Rhino névre hallgató járművel akarták leváltani a tankokat.

A New York-i Central Park egyik padján üldögélő, a csaptelepek végén lévő apró alkatrészek, a víz egyenetlen, fröcskölő sugarát megregulázó sugárszabályozók (perlátor) feltalálásából dúsgazdaggá vált Elie Aghnides görög-amerikai feltaláló épp egy előtte elhaladó buldózert figyelt, mikor eszébe jutott az ötlet: mi lenne, ha valahogyan kombinálná a bulldózerek stabilitását az autók sebességével, és egy minden terepen hatékonyan működő, úszó járművet hozna létre?

 Az orrszarvú: furcsa kísérleti terepjáró, 1954

Az ötletet közel másfél évtizedes tervezés követte, majd 1954-ben előrukkolt a tankot leváltani kívánó Rhinóval, aminek a homok, a sár, vagy épp a víz sem jelentett akadályt.

 Az orrszarvú: furcsa kísérleti terepjáró, 1954

A furcsa kinézetű jármű öt tonnát nyomott, és könnyeden haladt mély homokban, iszapban és vízben. Sebessége úttesten elérte a 75 kilométer/órát, vízen azonban csak maximum 8 kilométer/órával tudott haladni.

 Az orrszarvú: furcsa kísérleti terepjáró, 1954

A Rhino hatalmas első kerekei alumíniumból készültek és egyenként másfél tonna tömegűek voltak. A félgömbös kialakítás rendkívül stabillá tette a járművet. Akár 75 fokban is megdőlhetett anélkül, hogy felborult volna.

 Az orrszarvú: furcsa kísérleti terepjáró, 1954

A kerekek üregesek voltak, ezért tudott a Rhino fennmaradni a vízen. A vízben vízsugárhajtómű mozgatta előre.

 Az orrszarvú: furcsa kísérleti terepjáró, 1954

Aghnides Indianapolisban építette meg és tesztelte a prototípust 1954-ben. Abban bízott, hogy sikerül eladnia az USA hadseregének a harckocsik kiváltására. De végül sose került sorozatgyártásba. Ennek oka valószínűleg az az aggodalom volt, hogy a kerekeket nagy tűzerejű fegyverekkel kilyukaszthatják, és akkor elsüllyed a jármű.

 Az orrszarvú: furcsa kísérleti terepjáró, 1954

Az orrszarvú: furcsa kísérleti terepjáró, 1954

Forrás: rarehistoricalphotos.com

A bejegyzés trackback címe:

https://4444k.blog.hu/api/trackback/id/tr916305492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása