A Wuppertal Schwebebahn a németországi Wuppertal városban üzemelő egysínű vasút, amely 1901-ben indult első útjára. Ez a legrégebbi ilyen rendszer a világon. A vonal nagyrészt a Wupper-patakot követi, a meder felett halad.
A Wuppertal Schwebebahn egysínű vasút Wuppertal városban, 1913. január 8-án
Wuppertal sűrűn beépített, forgalmas város volt már a 20. század elején is. A városnak szüksége volt egy új vasútra a megnövekedett forgalom miatt. A beépítettség miatt egy hagyományos vonal nagyon drága lett volna és a Wupper-patak is nehézséget jelentett. Egy mérnök javaslatára a vonalat egysínű magasvasútként építették meg a patak felett, mert ez volt a legolcsóbb megoldás.
Az 1900-as években a Zoo állomáson az 1900-as sorozat tesztjárműve
A vonal 1898 és 1901 között épült, 13,3 km hosszú, 600 V egyenárammal villamosítva. A kocsik acélgörgőkre függesztve haladnak. A szerelvények maximális sebessége 60 km/h, az átlagsebesség 26,6 km/h, a menetidő 28-30 perc.
A függővasút egy forgalmas útkereszteződés fölött
A függővasút
A Wupper-patak felett
Forgózsámolyos kocsifelfüggesztés
A Bruch állomás
A 3. számú autó a Breite Straße állomáson (ma Robert-Daum-Platz )
A Six-car vonat 1903-ban a próba
A Sonnborner híd