Petra romváros Jordániában. A sivatag sziklái között megbúvó egykori karavánközpont egy arab néptörzs, a nabateusok virágzó fővárosa volt. A 7. századtól hanyatlásnak indult, fokozatosan elnéptelenedett és csupán a beduin pásztorok tudtak létezéséről.A sziklából kifaragott város romjai, hatalmas sírtemplomai és varázslatos természeti környezete egyedülálló komplexumot alkotnak. A Holt-tenger lefolyástalan tó Izrael és Jordánia határán. Vizében igen magas a só koncentrációja. A nagy kiterjedésű tó a turizmus kedvelt célpontja.Bár a tóba ömlik a Jordán folyó, vízszintje folyamatosan csökken az erős vízkivétel miatt, ezért a tóba egyre kevesebb víz érkezik. A csökkenő vízutánpótlás miatt a tó kettészakadt, a mélyebben fekvő északi rész mellett a déli medence fokozatosan kiszárad.Ammán Jordánia (teljes nevén Jordán Hasemita Királyság) fővárosa. A világ egyik legrégebbi, folyamatosan lakott városa, Jordánia közigazgatási és kereskedelmi központja.A város eredetileg hét dombra épült, de területe jelenleg tizenkilenc dombot foglal magába. A város fő tartományai ezen hegyek alapján nyerték el nevüket.A Rum vádi Jordánia DNy-i részén található Természetvédelmi Terület és egyben az ország legnagyobb vádija. Területe 720 km2, hossza kb. 100 km, szélessége kb. 60 km. A térség már 12 ezer éve lakott erről tanúskodnak az eddig 154 régészeti helyszínen feltárt leletek, valamint 25 ezer sziklarajz és felirat.Dzseras, az ókori Gerasza városa a mai Jordánia területén, ötszáz méteres tengerszint feletti magasságban. A várost szemita népek alapították azi. e. 4. században egy olyan területen, amely már a neolitikum idején is lakott volt. Az itt átvezető karavánutaknak és a kereskedelemnek köszönhetően fontos központtá vált. Virágkorát a római uralom alatt élte, a Dekapolisz szövetségének egyik legfontosabb városa volt. Legnagyobb kiterjedését az i. sz. 3. században érte el, majd utána a kereskedelmi útvonalak áthelyeződése miatt folyamatosan hanyatlott. A 13. századra teljesen elnéptelenedett és csak a 19. század folyamán indult újra fejlődésnek.Akaba Jordánia egyetlen tengeri kikötővárosa. A Vörös-tenger északi részén, az Akabai-öböl partján. Fontos kereskedelmi központ, mely Ázsiát, Afrikát és Európát köti össze. A 25 km-es jordániai tengerpart ma már egyre inkább beépül. Kikötők, strandok és szállodák épülnek itt.Északról dél felé haladva, az ókori városok láncolatát elhagyva érkezünk Madaba városába, mely közismert nevén "a mozaikok városa". Hajdanán keresztény templomok, középületek és magánházak padlóit díszítették azok a legalább 1400 éves színpompás mozaikok, melyek a világ legnagyobb eredeti helyen látható gyűjteményét képezik.Itt található a híres hatodik századi mozaik térkép Jeruzsálemről és a Szentföldről. Kétmillió apró élénk mozaiklapból készült, dombokat, völgyeket, falvakat és városokat ábrázol, egészen a Nílus-deltáig. A mozaik a Szent György görög ortodox templom padlóját díszíti, mely a városközponttól észak-nyugatra található. A templomot i.sz. 1896-ban építették egy sokkal korábbi, hatodik századi bizánci templom maradványaira. A Térképet magába foglaló mozaik panel eredeti mérete kb.15,6 m x 6m volt és 94 négyzetmétert fedett le, sajnos e méret negyede maradt csak fent napjainkra.Kerak egyike a legnagyobb keresztes váraknak, amit a Szentföldön létesítettek; maga a vár a jordániai Al Karakban található. A várépítkezés az 1140-es években vette kezdetét Payen le Bouteiller parancsára. A keresztesek a várat Crac des Moabitesnak hívták, a történelemkönyvek is gyakran hivatkoznak rá ezzel a névvel. A várban fennmaradt keresztes építészet legjelesebb példája az északi falba vájt kétszintes, boltíves védett folyosó, mely istállóként, illetve szállásként funkcionált, valamint a vár lövetése esetén ez nyújtott biztonságos fedezéket a védőknek.Umm Kajsz kisváros Jordánia északnyugati csücskében, a Galileai-tenger déli csúcsától kb. 10 km-re. A város környéke műemlékekben gazdag, itt található az ókori Gadara romterülete. A város a Ptolemaioszok uralma alatt volt alapítva, a Kr. e. 3. században. Kr. e. 63-ban a rómaiak foglalták el és ezután a Dekapolisz (Tíz város) csoportjába tartozott. Virágkorát a római és a bizánci időkben élte. A 8. század közepén földrengés pusztította el, ezután elhagyatottá vált. Az evangéliumok alapján Jézus többször megfordult e vidéken. Egy alkalommal két démontól megszállt embert gyógyított meg itt (ördögűzés), majd a démonokat disznókba küldte, s az egész konda a meredek parton át a tóba rohant és vízbe fulladt. Ezután a városlakók távozásra kérték őt a környékről.Anjara ősi város, Jordánia észak-keleti részén, itt található a Mount of Our Lady katolikus zarándokhely.A Nébó-hegy Isten e hegy tetejéről mutatta meg Mózesnek az Ígéret Földjét, amelyet a zsidók nemsokára birtokukba is vettek. Mózest a hagyomány szerint a hegyen temették el. II. János Pál pápa 2000-ben meglátogatta a hegyet szentföldi útja során és egy olajfát ültetett el a bizánci kápolna mellett a béke jelképeként. Az utána következő XVI. Benedek pápa ugyancsak járt itt 2009-ben.A hegyen található rézkígyó egy olasz művész, Giovanni Fantoni alkotása, amely a zsidók 40 évi pusztában való vándorlására utal. Miután sokan meghaltak kígyómarásban, a nép könyörögni kezdett az Úrhoz, hogy védje meg őket a mérges kígyóktól. Mózes az Úr szavára egy botra tekeredett rézkígyót készíttetett. Akit megmart egy kígyó, de föltekintett erre a rézkígyóra, az életben maradt.A King's Highway (Királyok útja) egy hosszú, kanyargós, a Jordán egyik legszebb vidékén futó út. Az észak-déli kereskedelem útvonala és a harcok helyszíne az őskortól kezdve - de ma egy egyszerű, gyakran elfordult és keskeny, amely a Holt-tenger feletti dombok körvonalait követi.Vádi Músza település Petra közelében. A város nevének jelentése magyarul Mózes völgye, amely arra a legendára utal, hogy Mózes itt fakasztott vizet a sziklából a szomjazó zsidóknak. A Mózesnek tulajdonított forrásból a nabateusok csatornákon Petrába vezették a vizet. A települést Petra őrzőjének is nevezik. A közeli Hór-hegyen található Áron, Mózes testvérének feltételezett sírja.
Al-Maghtas a Jordán folyó partjánál, ez volt az a hely, ahol a hagyomány szerint Keresztelő Szent János megkeresztelte Jézust. A hely azért is különleges, mert a zsidó hagyomány szerint az egyiptomi kivonulást követően itt keltek át a Jordán folyón Izrael földje felé haladva a zsidók.