Brutus a tűzokádó fenevad, a BMW-től.
2018. december 09. írta: captain schuro

Brutus a tűzokádó fenevad, a BMW-től.

A történet egészen a második világháborúig nyúlik vissza, mikor is pár őrült német úgy döntött, versenyautót építenek egy 46 literes V12-es, BMW által gyártott repülőgépmotor köré, egy 1925-ös, negyvenhat literes egységet néztek ki maguknak. A háború után hiány nem volt ebből az erőforrásból, ugyanis Németországnak hivatalosan nem lehetett semmilyen katonai repülőgépe.

 brutus1.png

Az önjelölt mérnököknek egy komoly problémával kellett szembesülniük a kivitelezés során, a motor ugyanis 510 kilogrammot nyomott, 1,8 méter hosszú, 1,1 méter magas, valamint 0,87 méter széles volt.

 brutus2.png

Nem is bizonyult egyszerűnek egy olyan kasztnit találniuk, melybe egyáltalán belefér az enyhén szólva is öblös ,,jószág", de azért a németek meglelték a kiválasztottat, egy 1908-as American LaFrance személyében. Ezután még évekbe telt nekik, mire befejezték az autó építését, melyet egy, a sinsheimi Auto & Technik Museum-hoz tartozó műhelyben bonyolítottak le, a fenevadat pedig mindezek után Brutus névre keresztelték.

 brutus3.png

Pontos adat nincs a szörnyeteg menetteljesítményeit illetően, a múzeum szerint erőforrása képes akár 500 lóerős teljesítményt is leadni 1500-as percenkénti fordulatszámon, míg más források 750 lóerőről beszélnek, mely 1700-as magasságokban áll rendelkezésre. Egyliteres kilométerenkénti fogyasztása azonban meghökkentő adat; az elmondások szerint az utazósebesség 100 km/h, melyet az egység 800-as fordulaton tud teljesíteni.

brutus4.png

brutus5.png

brutus6.png

brutus7.png

brutus8.png

brutus9.png

brutus10.png

brutus11.png

brutus12.png

brutus13.png

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://4444k.blog.hu/api/trackback/id/tr8214466474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása