Hajótemető a Bengál-öböl bangladesi partján 20 km hosszan, Chittagong városától északra. Itt szedik szét a világ különböző részeiről idehozott rozsdás, öreg, használhatatlan hajókat. A hajóbontók a tengerparton kiirtott mangroveerdők helyén sorakoznak, számuk folyamatosan nő, jelenleg 80 vállalkozás ad munkát a helyi lakosságnak. A hajók 75-85%-a acél, szerkezetüket szinte csak kézi erővel, a legegyszerűbb szerszámokkal bontják szét az itt dolgozó emberek. Banglades ásványkincsekben, így vasércben is szegény állam. Az ország vasfelhasználásának túlnyomó része, mintegy 70%-a ebből a forrásból származik. A hajótestek különböző mérgező anyagot tartalmaznak (ólom, azbeszt), ezért a fejlett országokban szigorú szabályok szerint lehet a kiszuperált hajókat darabokra szedni, amely költséges folyamat. Ezért a tengerjáró hajók döntő többségét azokban az országokban bontják szét, ahol olcsó a munkaerő és a munka- és környezetvédelmi előírások is lazák. A hajóbontás nagyon veszélyes és környezetkárosító tevékenység. A dolgozók jogairól és a biztonságról csak annyit, hogy az elmúlt 20 évben több mint 500 ember halt meg itt.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
Forrás: zefirka