A szovjet autóipar a Szovjetunió gazdaságának egyik jelentős iparága volt az 1924-tól 1991-ig tartó időszakban. A Szovjetunió megszűnése előtti években az ország autóipara 2,1–2,3 millió járművet állított elő évente, melyből 300–400 ezer darabot exportáltak.
1929. Az első licencgyártású Ford a Szovjetunióban a Gorkiji Autógyár (GAZ) gyárból gördül ki.
1970. április 19-én gördült le az első BA3-2101-es (ismertebb nevén Lada 1200 illetve Zsiguli 1200) a Volgai Autógyár (VAZ) gyártósoráról.
1966 december 12-én gördült le az első Moszkvics 408-as a Moszkovszkij Zavod Maliolitrazsnih Avtomobilej (MZMA) gyártósoráról.
A Moszkvics 400-as összeszerelése a Moszkovszkij Zavod Maliolitrazsnih Avtomobilej (MZMA) autógyárban, 1947.
1956 októberében gördült le az első GAZ-21 Volga autó a Nyizsnyij Novgorod-i Gorkij autógyár (GAZ) gyártósoráról.
1960-ban gördült le az első ZAZ–965 Zaporozsec a Zaporizzsjai Autógyár (ZAZ) gyártósoráról.
1979-ben gördült le az első Luaz 969M a Lucki Autógyár (LuAZ) gyártósoráról.
1966 áprilisában gördült le az első ErAZ-762 furgon a Jereváni autógyár (JerAZ) gyártósoráról.
1957-ben gördült le az első RAF-08 Szpriditisz mikrobusz a Rigai Autóbuszgyár (RAF) gyártósoráról.
1975 decemberében gördült le az első RAF–2203 Latvija mikrobusz a Rigai Autóbuszgyár (RAF) gyártósoráról.
1947. október 30-án gördült le az első ZIS-150 teherautó a 2. sz. Sztálin Autógyár (ZiSZ) gyártósoráról.
1956. február 12-én gördült le az első LAZ-695B busz a Lvivi Autóbuszgyár (LAZ) gyártósoráról.
19
A 10 ezredik Moszkvics 400-as a Moszkovszkij Zavod Maliolitrazsnih Avtomobilej (MZMA) autógyárban, 1949.
1948. február. Az ezredik GAZ-M20 Pobeda személyautó gördül le a Gorkij Autógyár (GZA) gyártósoráról.
1924. november 1-én gördül le az első szovjet másfél tonnás AMO-F-15 teherautó a moszkvai AMO autógyár gyártósoráról.
1932. január 29-én gördül le az első GAZ-AA teherautó a Gorkiji Autógyár (GAZ) gyártósoráról.
Az első Moskvics autó 1946. december 9-én gördül le a Moszkovszkij Zavod Maliolitrazsnih Avtomobilej (MZMA) autógyár gyártósoráról.
1958. november 1-én gördül le az első MAZ-525 teherautó a Belorusz autógyár (BelAZ) gyártósoráról.
1972. december 15-én gördül le az első UAZ-469 terepjáró az Uljanovszki Autógyár (UAZ) gyártósoráról.
1976. február 16-án gördült le az első KamAZ-5320 teherautó a Kámai Autógyár (KamAZ) gyártósoráról.
1977. április 5-én gördült le az eéső Lada Niva terepjáró a Volgai Autógyár (VAZ) gyártósoráról.
1981. januárjában gördült le az első KamAZ-4310 négykerék-meghajtású teherautó a Kámai Autógyár (KamAZ) gyártósoráról.
1981. Május 19-én gördül le az első MAZ-5432 teherautó a Belorusz autógyár (BelAZ) gyártósoráról.
1986. február 12-én szerelték össze az első Moszkvics Aleko 21412 autót a Avtomobilnüj Zavod imennyi Leninszkogo Komszomola (AZLK) autógyárban.