Történelmi képek az első Ford Motor Company vállalatról.
2020. február 21. írta: captain schuro

Történelmi képek az első Ford Motor Company vállalatról.

A Ford Motor Company amerikai multinacionális vállalat, amit Henry Ford 1903. június 16-án Lansingben alapított 11 társával együtt, mindössze 28 000 dollár készpénzből. Akkor még Ő sem gondolta, hogy a világ egyik legnagyobb ipari vállalatát, a második legnagyobb autógyárát hozzák létre, melynek fejlődése szorosan összekapcsolódik Amerika XX. századi ipari fejlődésével.

1.
A Ford első összeszerelő üzeme Kansas City-ben, Missouri, 1917.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

A század elejétől fogva az amerikai ipar egyet jelent a Ford névvel. A Ford gyár az alapítás idején egy átalakított kis detroiti vagongyárat jelentett 10 fő alkalmazottal.

2.
A motor beszerelése az első Ford gyárban, a Michigan állambeli Highland Parkban, 1914.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

Henry Ford irányításával az első 15 hónapban 1700 autó hagyta el a gyárat. A gépkocsik 1903 és 1908 között az ábécé első 19 betűjét viselték. A korai gyártmányok közül az első sikeres modell az "N-modell" volt, mely egy kicsi és könnyű négyhengeres autó volt és 500 dollárért árulták. Az 1908-as év folyamán aztán megjelent a legendás "T-modell", melyből az elkövetkező tizenkilenc évben több mint 15 millió darabot adtak el.

3.
A T-modell hengerblokkjának gyártása, 1914.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

1914-re már minden második autó a Ford gyárból került ki. A fokozatos növekedés külföldi terjeszkedést tett szükségessé. A Ford Motor Company az első külföldi gyárat Kanadában, Walkerville-ben alapította. A Ford autók az autópiac minden kategóriájában uralták a piacot. Az első komolyabb európai megjelenést az 1931-ben, Kölnben megnyitott gyár jelentette.

4.
Műszerfal összeszerelő-üzem, a Michigan állambeli Highland Parkban, 1913.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

A Ford első nagy sikere a T-modell, amelyen tréfásan Tin Lizzienek is neveztek, 1908 és 1927 között volt gyártásban. A tervezésében Harold Wills mellett két magyar szakember is részt vett: Galamb József és Farkas Jenő. Az autó bolygóműves sebességváltója és elektromos gyújtóberendezése Galamb elgondolásai szerint készült. Ugyancsak ő szervezte meg a gépkocsik előállítását, forradalmasítva a termelést: a kezdeti tíz percet követően, a gyártás csúcspontján mindössze 10 másodpercenként készült el egy T-modell.

5.
A T-modell első futóműve.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

A T-modell orrában egy 177cui-es (2900 cm³) négyhengeres motor kapott helyet, amely 20 LE teljesítmény leadására volt képes, a végsebessége 45 mph (72 km/h) volt.

6.
A T-modell hátsó felfüggesztése.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

Ez volt az első sorozatgyártású, gyártósoron készült autó, amellyel a középosztályt célozták meg. Gyakran idézik a következő mondatot Henry Fordtól: "A vevőnk bármilyen színben megrendelheti autóját, feltéve, hogy a szín fekete." Valójában a T-modelleket 1908 és 1914 között, valamint 1926-27-ben más színben is lehetett rendelni.

7.
Motor gyártósor, a Michigan állambeli Highland Parkban, 1913.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

A T-modell végül akkora siker lett, hogy 1917 és 1923 között a Fordnak egyáltalán nem volt szüksége reklámra, az évek során pedig összesen 15 millió darab autó készült el.

8.
A vízhűtő és a kerekek felszerelése, a Michigan állambeli Highland Parkban, 1913.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

Henry Ford 1913-ban tervezte meg az első mozgó összeszerelősort, amivel forradalmasította a Ford T-modell gyártási folyamatát. Az első Ford gyárban, amely az Egyesült Államokbeli Michigan államban, Highland Parkban volt, felállított összeszerelősor a tömegtermelési módszerek mércéjévé vált az egész világon.

9.
Szerelő gyártósor, a Michigan állambeli Highland Parkban, 1914.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

A pontosság, folyamatosság és sebesség ezen kombinációja megteremtette a világon a tömegtermelést. A Highland Parkban a T-modellek gyártása rekordszintet ért el. Ezután minden egyes munkanapon 10 másodpercenként egy kész autó gördült le a szerelősorról.

10.
A T-modell motorjának és sebességváltójának rajza.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

11.
Műszerfal összeszerelő sor, a Michigan állambeli Highland Parkban, 1914.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

12.
Daru pálya, a Michigan állambeli Highland Parkban, 1914.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

13.
A műszerfalak felszerelése egy üzemben, a Michigan állambeli Highland Parkban, 1915.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

14.
A műszerfal leírása a T-modell kézikönyvében, 1914.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

15.
A sebességváltó metszete a T-modell kézikönyvében, 1914.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

16.
A motorok ellenőrzése, a Michigan állambeli Highland Parkban, 1914.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

17.
T-modell összecsukható tetejének felszerelése, a Michigan állambeli Highland Parkban, 1914.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

18.
A festő üzem, a Michigan állambeli Highland Parkban, 1914.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

19.
Berakodás az autószállító kamionra, 1913.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

20.
Ezer T-modell, a Michigan állambeli Highland Park parkolójában.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

21.
T-modell, 1914.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

22.
A Ford Motor Company egy képeslapon, 1914.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

Humoros képeslapok.
23.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

24.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

25.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

26.
T-modell, 1910.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

27.
T-modell, 1910.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

28.
Félkész T modellek angliában, 1911.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

29.
Henry Ford a Highland Park gyárában, a 15. milliómodik T modellel, 1927.

 Történelmi képek az első Ford Motor Company gyáraktól

Forrás: https://bigpikcha.ru/?p=593144,wikipédia

A bejegyzés trackback címe:

https://4444k.blog.hu/api/trackback/id/tr8715484012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása